Popularne posty

sobota, 16 kwietnia 2011

Jak pokonać bezsenność i nareszcie się wyspać?

Próba uzasadnienia decyzji, w wyniku której zmieniam swoje życie. Kieruję się co dzień w stronę większej szczęśliwości na co dzień. Decyzji,że od dziś jestem łowcą pozytywnych aspektów. To bardzo pomaga na szczęście.

Pasmo zdarzeń przypływa, przepływa i odpływa. A ja (no, i Ty też) – pozostajemy jego pod wpływem. Zdarzenia wciągają do siebie i można by zapytać: skąd się biorą. Czy to prawda,że sam przyciągam taki a nie inny strumień (nie tylko ja, Ty też).

Ktoś, kogo spotykamy narzeka? Ktoś drugi bardzo narzeka? A może ogladałeś wiadomości? Podobno wszystko, co sie zdarza jest zapisywane gdzieś w zakamarkach mózgu. Zatem, narzekał? Zapisane. Drugi jeszcze bardziej narzekał? Zapisane. A może oglądałeś wiadomości? No, to masz zapisane. Podobno nie tylko jest zapisywane, ale potem jeszcze na nas oddziaływuje i to niewidzialnie. Po prostu niewidzialna ręka.  A w tym przypadku jest to niewidzialna ręka narzekająca.   

Czy sam przyciągam taki strumień – to właściwie stare jak świat pytanie: czy wszystko jest zdeterminowane w naszym życiu czy mamy jakiś wpływ. W przeszłości świat odpowiadał na nie w jakiś tam sposób, a dziś – mamy jeszcze dodatkowe informacje, które możnaby streścić jednym słowem: podświadomość. Wszystko, co sie zdarza jest zapisywane gdzieś w zakamarkach mózgu.

Ha! To przecież oznacza,że nie jest obojętne czego słuchamy!

Zatem, czy sam przyciągam taki strumień? - tak naprawdę potrzeba weryfikacji poprzez doświadczenie.
Sprawdzam – działa – o! zatem, naprawdę działa. Ale, jeśli jedna osoba zakrzyknie: ja tak mam!  - to jeszcze niewiele znaczy. Dopiero, gdy będzie grupa duża, taka co już coś znaczy – o,wtedy zaczyna to wszystko znaczyć w sposób istotny, powiedzmy społeczny.  Z drugiej strony dla mnie – czy dla Ciebie także? – nie zawsze jest potrzebny taki społeczny dowód, wystarczy,że sam spróbuję  i za jakiś czas będę  mógł powiedzieć: ja tak mam. A Ty – jak chcesz – też sprawdzaj na własny rachunek.

I właśnie do takiego sprawdzenia chcę Cię namówić.

A zacząć można od  decyzji: od dziś jestem łowcą pozytywnych aspektów rzeczywistości!  Obecność narzekaczy minimalizuję! 
Potrzebuję  jeszcze  czegoś co będzie anty- narzekaniem. Czyżby to była pochwała?  Jednak nikt nie wygłasza pochwał, a raczej gani. Od dziś  takich co ganią  ja gonię.

I tu, mam dla Ciebie wskazówkę: ciekawym medium może być coś powtarzalnego, coś rytmicznego i zasadniczo przyjemnego. Jeszcze chcę o tym napisać osobno, dlatego przejdę od razu do rzeczy i nie będę wyjaśniać szczegółowo: chodzi o specjalnie dobrane piosenki, powiedzmy – piosenki, które podtrzymują. Szczegóły  znajdziesz w stopce.
Tymczasem – pozdrownienia od zdecydowanego łowcy pozytywnych aspektów!

Jacek Bąk

Piosenki, które Podtrzymują - to taki projekt twórczy, który wymyślił mój sobowtór. Nazywa sie tak samo, jak ja. I ma stronę, gdzie możesz posłuchać. Właściwie jest to blog. Tak, pod adresem www.jacekbak.wordpress.com.  Piosenki, które Podtrzymują radość życia i optymizm. Czasem warto się podtrzymać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz